AAC w autyzmie
15 lutego 2025, 09:00
Kraków, Kołobrzeska 9
Opis szkolenia
DZIEŃ 1
1 Mity i fakty dotyczące stosowania AAC u uczniów ze spektrum autyzmu
2. Zastosowanie planów i ich rola w redukcji zachowań trudnych
3. Wsparcie procesu edukacyjnego za pomocą wizualnego wsparcia rozumienia.
4. Wspieranie autoregulacji emocji przy zastosowaniu wybranych strategii
wizualnego wsparcia rozumienia
5. Praktyczne przykłady zastosowania -opis przypadków
6. Typy znaków - gesty i symbole oraz najpopularniejsze bazy symboli
DZIEŃ 2
1. Wspomagana Stymulacja Języka (Aided Language Stimulation) w praktyce
2. Co wybrać: technologię niską czy wysoką?
3. Od czego zacząć?
4. Zasady dotyczące doboru słownictwa w indywidualnym narzędziu do
komunikacji
5. Typy podpowiedzi
6. Echolalia - wróg czy przyjaciel?
Szkolenie trwa 16 h dydaktycznych
Dzień 1 - w godz. 09-16:30
Dzień 2 - w godz. 09-15:30
Ewa Grzelak
Logopeda, terapeuta AAC, szkoleniowiec, trener MÓWika i mentor, terapeuta metody PROMPT, glottodydaktyk, a przede wszystkim praktyk. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami związanymi z komunikowaniem się i mówieniem.
W praktyce logopedycznej opiera się na wspomaganiu mówienia za pomocą AAC. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, kładąc szczególny nacisk na metody pracy z dzieckiem z autyzmem, dziecięcą apraksją mowy, afazją motoryczną i zaburzeniami komunikowania się. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc szkolenia dla terapeutów i rodziców, wykłady dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu oraz własną stronę internetową www.apraksja.pl. Współautor książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” Ewa Przebinda, Mirosław Michalik, Ewa Grzelak (wyd. Harmonia, 2023). Prelegentka na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Prywatnie mama 15-letniego Huberta, chłopca z autyzmem i dziecięcą apraksją
mowy, użytkownika AAC.
1 Mity i fakty dotyczące stosowania AAC u uczniów ze spektrum autyzmu
2. Zastosowanie planów i ich rola w redukcji zachowań trudnych
3. Wsparcie procesu edukacyjnego za pomocą wizualnego wsparcia rozumienia.
4. Wspieranie autoregulacji emocji przy zastosowaniu wybranych strategii
wizualnego wsparcia rozumienia
5. Praktyczne przykłady zastosowania -opis przypadków
6. Typy znaków - gesty i symbole oraz najpopularniejsze bazy symboli
DZIEŃ 2
1. Wspomagana Stymulacja Języka (Aided Language Stimulation) w praktyce
2. Co wybrać: technologię niską czy wysoką?
3. Od czego zacząć?
4. Zasady dotyczące doboru słownictwa w indywidualnym narzędziu do
komunikacji
5. Typy podpowiedzi
6. Echolalia - wróg czy przyjaciel?
Szkolenie trwa 16 h dydaktycznych
Dzień 1 - w godz. 09-16:30
Dzień 2 - w godz. 09-15:30
Ewa Grzelak
Logopeda, terapeuta AAC, szkoleniowiec, trener MÓWika i mentor, terapeuta metody PROMPT, glottodydaktyk, a przede wszystkim praktyk. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami związanymi z komunikowaniem się i mówieniem.
W praktyce logopedycznej opiera się na wspomaganiu mówienia za pomocą AAC. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, kładąc szczególny nacisk na metody pracy z dzieckiem z autyzmem, dziecięcą apraksją mowy, afazją motoryczną i zaburzeniami komunikowania się. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc szkolenia dla terapeutów i rodziców, wykłady dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu oraz własną stronę internetową www.apraksja.pl. Współautor książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” Ewa Przebinda, Mirosław Michalik, Ewa Grzelak (wyd. Harmonia, 2023). Prelegentka na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Prywatnie mama 15-letniego Huberta, chłopca z autyzmem i dziecięcą apraksją
mowy, użytkownika AAC.
Pełna cena szkolenia
990,00 zł
Zaliczka
300,00 zł
Pełna płatność do 30 stycznia 2025, 23:59
Zapisy zostały zakończone
Ewa Grzelak
ewa.grzelak.eg@pareo.edu.pl